فوتبال ایران و جهان

نتایج کامل فوتبال ایران و تورنمنت‌های بین‌المللی

فوتبال ایران و جهان

نتایج کامل فوتبال ایران و تورنمنت‌های بین‌المللی

سه انگلیسی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

مرحله‌ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با انجام دو بازی دیگر به پایان رسید و تیم‌های مرحله‌ی نیمه نهایی مشخص شدند.

در یکی از بازی‌ها تیم منچستر یونایتد در ورزشگاه الدترافرود در حالی میزبان تیم رم ایتالیا - آخرین ایتالیایی باقیمانده در لیگ - بود که بازی رفت در رم با نتیجه‌ی ۲-۰ به سود منچستر به پایان رسیده بود و تیم میزبان که با خیال راحت بازی می‌کرد در نهایت با نتیجه‌ی ۱-۰ بر حریف خود غلبه کرد و در مجموع با نتیجه‌ی ۳-۰ راهی مرحله‌ی نیمه نهایی شد.

رم ایتالیا تا حال فقط یک بار به فینال رسیده (۱۹۸۴-۱۹۸۳) و مغلوب لیورپول (۴-۲) شده و در واقع تاکنون به قهرمانی این تورنمنت دست نیافته است.

ولی منچستر تاکنون دوبار فینالیست بوده (۱۹۶۸-۱۹۶۷ و ۱۹۹۹-۱۹۹۸) و هر دوبار فاتح جام شده است. (بار اول: ۴-۱ بنفیکا و بار دوم: ۲-۱ بایرن مونیخ)

در دیگر بازی این مرحله تیم بارسلونا اسپانیا با تکرار نتیجه‌ی بازی رفت در مجموع ۲-۰ صعود کرد. این تیم در دیدار رفت در آلمان تیم شالکه - آخرین تیم آلمانی باقیمانده در لیگ - را ۱-۰ شکست داده بود و با تکرار همین نتیجه در شرایط میزبانی به عنوان تناه تیم غیر انگلیسی راهی مرحله‌ی نیمه نهایی شد.

شالکه ۰۴ تاکنون حتی به نیمه نهایی لیگ قهرمان هم نرسیده بود ولی بارسلونا ۵ بار فینالیست بوده (۱۹۶۱-۱۹۶۰ ٬ ۱۹۸۶-۱۹۸۵ ٬ ۱۹۹۲-۱۹۹۱ ٬ ۱۹۹۴-۱۹۹۳ ٬ ۲۰۰۶-۲۰۰۵) و از این ۵ بار ۲ بار قهرمان (۱۹۹۲-۱۹۹۱: ۱-۰ سمپدوریا٬ ۲۰۰۶-۲۰۰۵: ۲-۱ لیورپول) و ۳ بار نایب قهرمان (۱۹۶۱-۱۹۶۰: ۳-۲ بنفیکا٬ ۱۹۸۶-۱۹۸۵: ۲-۰ استوابخارست٬ ۱۹۹۴-۱۹۹۳: ۴-۰ آث میلان) شده است.

بازی‌های دور رفت مرحله‌ی نیمه نهایی دو هفته بعد برگزار می‌شود:
سه‌شنبه ۳/۲/۱۳۸۷: لیوپول - چلسی
چهارشنبه ۴/۲/۱۳۸۷: بارسلونا - منچستر یونایتد

باز‌های دور برگشت هم یک هفته بعد از دور رفت برگزار می‌شود:
سه‌شنبه ۱۰/۲/۱۳۸۷: منچستر یونایتد - بارسلونا
چهارشنبه ۱۱/۲/۱۳۸۷: چلسی - لیورپول

بازی فینال هم در مسکو روسیه در تاریخ چهارشنبه ۱/۳/۱۳۸۷ برگزار می‌گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد