فوتبال ایران و جهان

نتایج کامل فوتبال ایران و تورنمنت‌های بین‌المللی

فوتبال ایران و جهان

نتایج کامل فوتبال ایران و تورنمنت‌های بین‌المللی

آخرین بازی، فینال خواهد بود

هفته‌ی سی و سوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران با برتری تیم‌های صدرنشین و در واقع قطعی‌شدن صعود آن‌ها به فینال به پایان رسید.

در این هفته که روز چهارشنبه - ۲۵/۲/۱۳۸۷ - انجام شد نتایج جالب زیر به دست آمد:

  • سایپا ۱-۰ ابومسلم

این بازی حساسیت زیادی نداشت چون هر دو تیم نه شانس قهرمانی داشتند و نه خطر سقوط. بلکه فقط برای بهتر کردن مکان خود در جدول رده‌بندی تلاش می‌کردند. ابومسلم قبل از این بازی چهارم بود و در واقع بهترین مکان در در طی ۷ لیگ به دست آمورده بود. اما با این شکست دوباره به جایگاه پنجم سوقط کرد.

  • ملوان ۲-۱ مقاومت سپاسی شیراز

این بازی برای ملوان حساسیت فوق‌العاده ای داشت. قبل از این بازی ملوان در پله‌ی هفدهم قرار گرفته بود و اولین کاندیدای سقوط به لیگ دسته اول پس از شیرین فراز بود. با این پیروزی ملوان دو پله صعود کرد ولی هم‌چنان خطر سقوط را دارد. این اولین برد ملوان در نیم فصل دوم بود.

  • استقلال اهواز ۲-۲ پاس همدان

این بازی برای هر دو تیم جنبه‌ی تشریفاتی داشت و برای تغییر مکان‌ها در جدول بود.

  • شیرین فراز ۰-۳ پیکان

باز هم این بازی برای هر دو تیم مخصوصا شیرین فراز تشریفاتی بود؛ سقوط شیرین فراز در هفته‌ی سی و یکم قطعی شده بود و پیکان هم خطر سقوط ندارد.

  • مس کرمان ۲-۱ راه‌آهن

این بازی هم تأثیر چندانی برای دو تیم نداشت.

  • برق شیراز ۱-۰ پگاه گیلان

این بازی برای پگاه بسیار مهم بود، چون برای فرار از قعر جدول می‌جنگید. پگاه که با سرمربیگری نادر دست‌نشان نتایج بهتری نسبت به قبل گرفته در ۳ بازی قبلی خود ۳ برد به دست آورده بود.

  • استقلال تهران ۱-۲ ذوب‌آهن (ورزشگاه تختی تهران)

استقلال که کم کم دارد رکورد لیگ دوم را هم می‌شکند با این شکست به جایگاه دهم جدول رده‌بندی سوقط کرد. استقلال در لیگ دوم بدترین نتیجه‌ی خود را در لیگ برتر گرفت که در پایان تیم نهم از بین چهارده تیم شد.

  • سپاهان ۱-۰ صنعت نفت

سپاهان می‌دانست که در صورت برد این بازی و شکست پرسپولیس در مقابل صباباطری قهرمانی او در هفته‌ی سی و سوم مسجل می‌شود ولی با این حال رویارویی با صنعت نفت کار آسانی نبود؛ صنعت نفت برای فرار از سقوط نیاز به ۳ امتیاز این بازی داشت که نتوانست آن را به دست آورد. سپاهان هم به سختی توانست ۳ امتیاز را برای خود کند.

  • صباباطری ۱-۴ پرسپولیس

این بازی که به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین بازی پرسپولیس در طول فصل (و یا ۷ دوره‌ی لیگ برتر) بود با برتری قاطع این تیم و حذف صباباطری از جمع مدعیان قهرمانی به پایان رسید.

با این حساب بازی سپاهان و پرسپولیس در هفته‌ی پایانی که روز شنبه ۲۸/۲/۱۳۸۷ در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود، تنها بازی فینال در تاریخ لیگ برتر خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد