فوتبال ایران و جهان

نتایج کامل فوتبال ایران و تورنمنت‌های بین‌المللی

فوتبال ایران و جهان

نتایج کامل فوتبال ایران و تورنمنت‌های بین‌المللی

نگرانی کره‌ای‌ها از هم‌گروه شدن با ایران

پس از قرعه‌کشی مرحله‌ی چهارم انتخابی جام جهانی در آسیا سرمربی‌های تیم‌های حاضر در این مرحله اظهارات گوناگونی داشتند که به گفته‌ی سایت AFC:

بازی در آزادی دردسر کره

هور جونگ مو مربی کره‌ی جنوبی گفت که در حالی با ایران هم‌گروه شده است که در بازی‌های حساس قبلی برابر آن‌ها شکست خورده است.

هور جونگ مو گفت: "من خودم تجربه‌ی بازی برابر ایران در تهران را دارم که البته در آنجا بازی کردن با آنها بسیار دشوار است. به علاوه این‌که ما در چند سال گذشته در چند مقطع حساس مقابل ایران بازنده بوده ایم".

او که اینک برای دیدن بازیهای یورو 2008 به اروپا سفر کرده است تاکید کرد که تیمش را با آمادگی وارد بازی‌ها خواهد کرد: "باید قدرت بدنی بازیکنان را بالاتر ببریم و مهارت و روحیه‌ی جنگندی را در سطح بالایی نگه داریم".

"عربستان هم به سختی بازنده می‌شود. ما 20 سال است که عربستان را نبرده ایم".

"کره‌ی شمالی هم حریف آشنایی برای ماست. ما دوبار با با کره‌ی شمالی بازی کرده‌ایم در بازی‌های دور قبل هم دوبار با آن‌ها بازی کردیم و تجربه‌ی تازه‌ای بدست آوردیم. ما آنها را هم حریفی که بخواهد سه امتیاز بازی را به ما بدهد نمی‌دانیم".

"امارات را هم ممکن است حریف ضعیفی بدانیم که در واقعیت این‌طور نخواهد بود. اما یادمان باشد که هر بازی در این مرحله مثل یک فینال حساس است و باید به فکر گرفتن سه امتیاز بود. به هر حال من در این چنین تورنمنت‌هایی برنامه‌ی کلی درست می‌کنم تا با روش خاصی در پایان به موفقیت برسم".

دایی : به  صعود ایران اعتقاد دارم

علی دایی سرمربی تیم ملی ایران بعد از قرعه کشی گروه ایران را کمی مشکل‌تر از گروه اول دانست اما گفت ایران قدرت لازم برای صعود را دارد.

بعد از قرعه کشی بین دو تیم ژاپن و عربستان و پس از آنکه ژاپن با قرار گرفتن در سید ایران احتمال رویارویی را از بین برد تیم ملی ایران در کنار کره جنوبی، عربستان، کره شمالی و امارات ایستاد.

دایی که در مراسم قرعه کشی حاضر بود به خبرنگاران گفت: "هر دو گروه تقریباً متعادل هستند اما فکر می‌کنم گروه ایران کمی مشکل‌تر باشد".

" این برای بار دوم است که با امارات روبرو خواهیم شد. برای فوتبال امارات و برونو متسو مربی تیم احترام زیادی قائلم اما تلاش می‌کنیم همان دو امتیاز را هم دیگر از دست ندهیم و در هر دو بازی در تهران و ابوظبی برنده شویم".

دایی درباره‌ی بازی اول برابر عربستان هم گفت: "از 12 روز دیگر در اسپانیا اردو می‌زنیم و با چند تیم دیدار دوستانه برگزار می‌کنیم. تلاش می‌کنیم تا قبل از پرواز به عربستان به حداکثر آمادگی برسیم".

او کره‌ی جنوبی را هم از قدرت‌های سنتی آسیا خواند و گفت: "کره از لحاظ نفری برتری خاصی در آسیا دارد. آنها در کار گروهی هم خیلی خوب کار می‌کنند".

" کره‌ی شمالی هم خیلی بهتر از گذشته شده است. من دوبار تجربه‌ی بازی در پیونگ یانگ را دارم که البته در هر دو بازی برنده شدیم. امیدوارم بازهم بتوانیم همان نتایج را تکرار کنیم".

دایی درباره‌ی تغییرات احتمالی در تیم ملی ایران و احتمال دعوت دوباره از بازیکنان باشگاه‌های اروپایی گفت: "ما شرایط مجزایی برای انتخاب بازیکنان نداریم و همه را با ملاک آمادگی ارزیابی می‌کنیم و به تیم دعوت می‌کنیم. من هیچ بازیکنی را نمی‌توانم بگویم در تیم خواهد بود یا نه. اما تیم خوبی داریم و از این بابت خوشحالم. من به صعود تیمم به جام جهانی اعتقاد دارم و این بزرگترین امیدواری من است".

"مردم ایران عاشق کشورشان هستند و فوتبال را با همه‌ی وجود دوست دارند. امیدوارم با کمک همه‌ی طرفداران و رسانه با خوشحالی دسته جمعی به جام جهانی برویم".

مربی ازبکستان : نگران برنامه فشرده ام

رحیم اینیلیف مربی ازبکستان گفت پروازهای طولانی و برنامه‌ی فشرده‌ی بازی‌ها نگرانی اصلی او در راه جام جهانی است.

او پس از هم‌گروهی با استرالیا، ژاپن، بحرین، ازبکستان و قطر گفت: "به نظرم تیم‌های این گروه خوب هستند و مشکلی از این بابت ندارم. اما ما باید روز 6 سپتامبر در دوحه به مصاف قطر برویم و چهار روز بعد در تاشکند میزبان استرالیا باشیم".

رحیم اینیلیف هم‌چنین گفت: "مشکل بعدی ما بازی روز 11 فوریه در سرمای تاشکند برابر بحرین است. من به بازی با ژاپن و استرالیا که به بازی اروپایی‌ها نزدیک‌ترند علاقه‌ی بیشتری دارم. برای همین هم با چند تیم اروپایی بازی دوستانه خواهیم داشت. ما همه‌ی حریفان را می‌شناسیم به خصوص بحرین را که در بازی‌های دور قبل و در بازی پلی‌آف برابر آن‌ها شکست خوردیم".

اوکادا : قرعه بدی برای ما نبود

تاکشی اوکادا مربی ژاپن اعتقاد دارد که تجربه، کلید طلایی موفقیت برای صعود به جام جهانی خواهد بود.

ژاپن در بازی اول روز 6 سپتامبر دوباره به مصاف حریف خطرناکی به نام بحرین خواهد رفت.

اوکادا بعد از قرعه‌کشی امروز در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: "فکر نمی‌کنم که قرعه‌ی بدی برایمان بود. همه در این مرحله تیم‌های خوبی هستند و چیزی به اسم حریف ضعیف نداریم".

"ما در مرحله‌ی اول با بحرین بازی کردیم و این بار باید اشتباهات قبلی را جبران کنیم. استرالیا را می‌شناسیم و با دیدن فیلم‌های ازبکستان و قطر هم با آن‌ها آشنا خواهیم شد. البته من به تجربه اعتقاد زیادی دارم که فکر می‌کنم باتجربه‌ها در این بازی‌ها موفق‌تر خواهند بود".

اوکادا در پایان گفت: "با این وجود فکر می‌کنم که ما تجربه و قدرت لازم را برای صعود داریم"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد