فوتبال ایران و جهان

نتایج کامل فوتبال ایران و تورنمنت‌های بین‌المللی

فوتبال ایران و جهان

نتایج کامل فوتبال ایران و تورنمنت‌های بین‌المللی

سایپا با انتقام سپاهان صعود می‌کند! سومین ایرانی در یک‌چهارم

مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا امروز بعد از وقفه‌ی 118 روزه دوباره پیگیری می‌شود. 

پس از پایان مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان، هفت تیم صعود کرده از مرحله‌ی گروهی به‌اضافه‌ی قهرمان دوره‌ی قبل - اوراواردز ژاپن - 8 تیم حاضر در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی را تشکیل دادند. تیم سایپا که به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران در این مسابقات شرکت کرد موفق شد که سومین تیم ایرانی لقب بگیرد که موفق به صعود از مرحله‌ی گروهی این جام شده است. 

تیم پاس نخیستین آن‌ها بود؛ این تیم با 5 برد و 1 مساوی موفق به صعود به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی شد. اما در این مرحله پس از تساوی 1-1 برابر العین امارات در خانه‌ی حریف، در شرایطی که در بازی برگشت و در ورزشگاه شهید دستگردی تهران تا دقیقه‌ی 84 با نتیجه‌ی 3-1 از حریف پیش بود با دریافت دو گل ناگهانی بازی با نتیجه‌ی 3-3 به پایان رسید. تا دو تیم در مجموع دو بازی به تساوی 4-4 برسند. اما این تیم العین امارات بود که به دلیل گل زده‌ی بیش‌تر در خانه‌ی حریف از دور مسابقات حذف شد. به این ترتیب پاس ایران تنها تیمی است که بدون شکست از لیگ قهرمانان حذف شده است. 

سپاهان به بالاترین رده رسید؛ تیم سپاهان هم دومین تیم بود که این افتخار را کسب کرد. این تیم با 4 برد، 1 تساوی و 1 باخت موفق به صعود از مرحله‌ی گروهی شد. در یک‌چهارم نهایی با قرعه‌ی سختی مواجه شد و می‌بایست کاوازاکی ژاپن را حذف می‌کرد تا جواز حضور در نیمه‌نهایی را به دست می‌آورد. دو تیم در دو بازی به تساوی 0-0 رضایت دادند، تا بازی برگشت در ژاپن به ضربات پنالتی کشیده شود. تیم سپاهان در ضربات پنالتی موفق شد 5-4 حریف ژاپنی خود را شکست دهد. در مرحله‌َ نیمه‌نهایی این تیم پس از پیروزی 3-1 در ورزشگاه فولادشهر مقابل الوحده امارات، با تساوی بدون گل در بازی برگشت اولین فینالیست ایرانی این رقابت‌ها لقب گرفت. در دیدار فینال باز هم حریفی ژاپنی در انتظار این تیم بود. اوراواردز ژاپن با کسب تساوی 1-1 در فولاد شهر با پیروزی 2-0 در خانه موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد و سپاهان نایب‌قهرمان شد. 

سایپا باید انتقام سپاهان را بگیرد؛ حال تیم سایپا موفق شده با 3 برد و 3 تساوی گام به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی بگذارد و باید به مصاف کوروچی ازبکستان برود. این تیم در مرحله‌ی گروهی با شکست 2-0 سپاهان و تساوی 1-1 با این تیم مانع صعود سپاهان به یک‌چهارم شد. سپاهانی که نایب‌قهرمان دوره‌ی گذشته بود در این دوره با 2 برد، 1 تساوی و 3 باخت موفق به صعود نشد. 

برنامه‌ی دور رفت مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی: (27/6/1387) 

سایپا (ایران) - کوروچی (ازبکستان) 

کاشیما (ژاپن) - آدلاید یونایتد (استرالیا) 

القادسیه (کویت) - اوراواردز (ژاپن) 

الکرامه (سوریه) - گامبااوزاکا (ژاپن)  

برنامه‌ی دور برگشتمرحله‌ی یک‌چهارم نهایی: (3/7/1387) 

کوروچی (ازبکستان) - سایپا (ایران)

آدلاید یونایتد (استرالیا) - کاشیما (ژاپن)

اوراواردز (ژاپن) - القادسیه (کویت)

گامبااوزاکا (ژاپن) - الکرامه (سوریه)

ژاپن با داشتن حداکثر تیم (3 تیم) در این مرحله مدعی برای نگه داشتن جام قهرمانی به شمار می‌رود. ضمن این‌که آدلاید یونایتد اولین تیم استرالیایی است که به این مرحله رسیده است. در ادوار قبلی نماینده‌های استرالیا در جام باشگاه‌های اقیانوسیه بازی می‌کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد