فوتبال ایران و جهان

نتایج کامل فوتبال ایران و تورنمنت‌های بین‌المللی

فوتبال ایران و جهان

نتایج کامل فوتبال ایران و تورنمنت‌های بین‌المللی

سپاهان نوین به لیگ برتر بازگشت

تربیت بدنی استان اصفهان امروز با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال، مخالفت دوباره خود را با واگذاری امتیاز تیم سپاهان نوین به استان خوزستان اعلام کرد.

مسئولان تربیت بدنی استان اصفهان، رونوشتی از این نامه را به حسن کامران، از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تحویل دادند تا وی پیگیر این کار شود.

کنار گذاشته شدن نام سپاهان نوین از فهرست قرعه کشی لیگ برتر فوتبال کشور، اعتراض مردم و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

در پی این اعتراض ها، عزیزالله محمدی، رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال، اعلام کرد: بنا به موافقت اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان، نام سپاهان نوین از فهرست قرعه کشی لیگ برتر، حذف و نام فولاد خوزستان، جایگزین آن شده است.

در همین حال، معاون توسعه‌ی ورزش حرفه‌ای تربیت بدنی استان اصفهان، نیز در سخنانی یادآور شد: در آئین قرعه کشی لیگ برتر باشگاه های کشور، از نامه تربیت بدنی این استان به فدراسیون فوتبال سوء استفاده شده است.

مرتضی لاچیانی که از طرف مدیر کل تربیت بدنی استان اصفهان، این نامه را امضا کرده است، افزود: سپاهان نوین، از ما درخواست کرده بود جواب نامه سازمان لیگ برتر را بدهیم و ما نیز به باشگاه سپاهان نوین نوشتیم که بررسی انتقال امتیاز تیم سپاهان نوین به خوزستان، در حوزه‌ی مسئولیت کمیسیون ماده پنج تربیت بدنی استان اصفهان نیست.

معاون توسعه‌ی ورزش حرفه‌ای تربیت بدنی استان اصفهان افزود: اعتراض این اداره مبنی بر سوء استفاده از نامه تربیت بدنی استان اصفهان در آئین قرعه کشی لیگ برتر باشگاه های کشور، به وسیله‌ی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ابلاغ خواهد شد.

پیش از این، سازمان لیگ برتر باشگاه های کشور، حضور تیم فولاد خوزستان به جای تیم سپاهان نوین در قرعه کشی لیگ برتر باشگاه های کشور را تا زمان انتقال قطعی امتیاز نماینده‌ی فوتبال اصفهان در لیگ برتر به استان خوزستان قانونی ندانسته بود.

بر اساس اعلام سازمان لیگ برتر باشگاه های فوتبال کشور، واگذاری و انتقال سهمیه‌ی سوم فوتبال اصفهان در لیگ برتر باید به تائید کمیسیون ماده پنج تربیت بدنی و هیئت فوتبال استان اصفهان برسد.

ایران بدون بازی تدارکاتی اسپانیا را ترک می‌کند

ملی‌پوشان کشورمان پس از اردوی ۱۰ روزه به زیر نظر کادر فنی تیم ملی بدون انجام بازی تدارکاتی اسپانیا را به مقصد چک ترک خواهد کرد.

تیم ملی در اردوی چک در روزهای دوم و ششم مرداد با تیم‌های همیاپراگ و اسلاویاپراگ (هر دو از جمهوری چک) دیدار دوستانه برگزار می‌کند.

محسن خلیلی هم که در اردوی اسپانیا از ناحیه‌ی رباط پا مصدوم شده بود جای خود را به رسول خطیبی داد و اردوی تیم ملی را به مقصد مونیخ آلمان (برای مداوا) ترک کرد.

لغو محدد دیدار سوپرجام

بازی سوپر جام باشگاه‌های کشور که قرار بود یک‌شنبه ۶ مرداد بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس (شهرآورد ۶۵) برگزار شود لغو شد.

لغو این دیدار با هماهنگی مسئولان دو باشگاه و سازمان لیگ به دلیل محدودیت زمانی بازی‌های لیگ هشتم برگزار شد.

برنامه‌ی بازی‌های لیگ برتر فصل ۸۸-۱۳۸۷ به شرح زیر است:

* هفته اول:
استقلال تهران _ ابومسلم
سایپا _ پرسپولیس
پاس _ سپاهان
پیام خراسان _ برق شیراز
استقلال اهواز _ پگاه گیلان
ملوان _ راه آهن
ذوب آهن _ مس کرمان
مقاومت سپاسی شیراز _ فولاد خوزستان
صبا باتری _ پیکان

ادامه مطلب ...

تغییر بازی‌های تدارکاتی ایران در اسپانیا

بازی‌های تیم ملی ایران در کمپ اسپانیا تغییر کرد؛ بازی تیم ملی کشورمان با ماریلا و مالاگا به دلیل دیرتر شروع شدن تمریناتشان و بازی با چارلتون انگلیس به دلیل فشار وزارت امور خارجه‌ی این کشور لغو شد ولی سه تیم اسپانیایی دیگر برای انجام بازی تدارکاتی با ایران اعلام آمادگی کردند:

روشتل، پترزبورگ و ماریل لا تیم‌هایی هستند که با تیم ملی کشورمان بازی تدارکاتی انجام خواهد داد.

اردوی تیم ملی ایران در اسپانیا تا ۳۰ مرداد ادامه دارد.

برنامه‌ی بازی‌های تدارکاتی ایران قبل از بازی با عربستان

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور قدرتمند در بازی‌های مرحله‌ی چهارم انتخابی جام جهانی آماده می‌کند، پیش از اولین بازی خود در این چارچوب ۱۰ الی ۱۲ بازی برگزار می‌کند:

۲۰ تیر تا ۳۰ تیر: اردوی تدارکاتی ماریلا اسپانیا:
ایران - ماریلا (۲۲ تیر - ساعت ۱۹)
ایران - مالاگا (۲۶ تیر - ساعت ۱۹)
ایران - چارلتون (۳۰ تیر - ساعت ۱۹)

۱ مرداد تا ۷ مرداد: اردوی تدارکاتی پراگ چک:
ایران - بوهمیا پراگ (۳ مرداد - ساعت ۱۹)
ایران - اسلاویا پراگ (۶ مرداد - ساعت ۱۹)

دوستانه
ایران - کنیا (۱۱ مرداد) ورزشگاه آزادی

مسابقات قهرمانی غرب آسیا - تهران:
ایران - فلسطین (۱۷ مرداد) ورزشگاه تختی
ایران - قطر (۲۱ مرداد) ورزشگاه نختی
در صورت صعود به نیمه‌نهایی: ایران - ؟ (۲۳ مرداد) ورزشگاه تختی
در ضورت صعود به فینال: ایران - ؟ (۲۵ مرداد) ورزشگاه آزادی

دوستانه
ایران - مصر (۳۰ مرداد) دبی
ایران - بحرین (۵ شهریور) ورزشگاه آزادی

خبر عجیب؛ شوخی شوخی جدی شد! انتقال صباباطری به قم

بنا به اعلام سایت شبکه‌ی خبر:

اعضای هئیت مدیره صبای قم معرفی شدند

در پی انتقال امتیاز باشگاه صباباتری به قم اعضای هیئت مدیره باشگاه ورزشی صبای قم معرفی شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر و به نقل از خبرنگار صدا و سیما، رئیس کارگروه فرهنگ هنر و تربیت بدنی استان قم گفت: با نظرمحمد ناظمی اردکانی استاندار قم و رئیس مجمع باشگاه صبا، علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور، عباس محتاج معاون امنیتی وزیرکشور، حجت الاسلام علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، علی طاهری مدیر عامل سازمان بنادر وکشتیرانی، جوادکریمی رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و اکبرغمخوار مدیر عامل پیشین باشگاه پیروزی تهران به عنوان اعضای هیئت مدیره باشگاه صبای قم برگزیده شدند و احمد حاجی زاده نیز به عنوان نماینده استاندار در این هیئت معرفی شد.
 
احمدحاجی زاده افزود: جلسه معرفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه صبای قم عصر فردا در دفترسعیدلو برگزارمی شود.

وی گفت: هدف از انتخاب این افراد برای عضویت در هیئت مدیره حضور قدرتمند تیم فوتبال صبای قم در مسابقات قهرمانان آسیا و مسابقات فوتبال دسته برتر باشگاه‌ها و جام حذفی کشور است.
 
عرفان:‌ مدتی پیش اعلام شد که در لیگ برتر تمرکززدایی خواهد شد و همه‌ی تیم‌های تهران به جر استقلال و پرسپولیس به سایر استان‌ها منتقل خواهند شد؛ ولی مثل این‌که واقعاً این اتفاق افتاد و صباباطری به قم منتقل شد.
شاید بتوان گفت این چهارمین انتقال بزرگ تیم در بین استان‌های کشور است:
۱ عقاب تهران شیرین‌فراز کرمانشاه موفق: صعود به لیگ برتر
۲ پاس تهران پاس همدان موفق: مقام پنجم لیگ برتر
۳ سپاهان نوین اصفهان فولاد خوزستان ؟
۴ صباباطری تهران صبای قم ؟

البته فولاد خوزستان امتیاز سپاهان نوین را خرید.

لازم به ذکر است که صباباطری با کسب مقام سوم در لیگ هفتم جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.